lørdag den 1. marts 2014

På jagt efter blomsteropskrifter

I min jagt på DIY's af blomster (til min cykel og nu også min datters :-) faldt jeg over en masse rigtigt gode inskruktionsvideoer på www.garnstudio.com - Måske I allerede kender dem?

Til de, der ikke gør og som har brug for at få vist en ny teknik eller mønster, så er det genialt at kunne se en video, da man kan se den i eget tempo - jeg stopper selv mange gange og spoler tilbage til jeg har helt fat i teorien :-)

Jeg har nu også forsøgt at "oversætte" opskriften, så de, der hellere vil læse den, kan det.

DIY tredelt blomst

Klik her for at se videoen




Min oversættelse:

1: Start med 4 lm, der dannes til en ring med en km.

2: 1 fm i ringen. Hækl 3 lm og 1 fm om ringen, 3 lm og 1 fm i ringen og 3 lm og 1 km i første fm. Der dannes i alt tre blomsterblade (af luftmasker.

3: Nu skal der fyldes på blomsterbladene (luftmaskerne). Rundt om hvert blad hækles: 1 km om, 5 stgm og 1 km.

Du har nu hæklet den foreste blomst og vil du have flere farver skal du skifte farve nu. Fastgør den nye farve med en km i midt masken mellem to blade.

4: Vend arbejdet. Gå ned omkring "stangen" mellem de to blade og hækl en fm. Hækl 4 lm og 1 fm om den 3. stgm i blomsterbladet. Hækl 4 lm og 1 fm om den næste "stang" mellem to blade osv. hele vejen rundt - sidste maske fastgøres med en km i første fastmaske mellem de to blade.

Dette danner starten på 6 nye blomsterblade, som du nu fylder ud således:

5: Om hvert af de 6 luftmaskerækker hækles nu: 1 km, 6 stgm, 1 km. 

Det var anden blomst. Vend arbejdet. Nu kan du skifte farve og fastgøre den til stangen mellem to blade med en km.

Nu skal der hækles 6 nye luftmaskerækker til nye blomsterblade:
6: Hækl 4 lm og spring til næste stang, mellem to blade og fastgør med en fm - afslut runden med en km i første fm.

7: Fyld bladene ud således: Vend arbejdet. 1 km, 5 stgm, 1 km i hver af de 6 lm rækker.

Lad mig gerne vide, hvis der er noget uklart i min oversættelse :-)

*Karina*  


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar :-) Hilsen Karina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...